Šta bih volela da vidim na novom sajtu Metaloplastike (1. deo)


Ima već skoro pola godine otkako smo otkrili da je sajt Metaloplastike pao. U septembru smo uočili da se na njemu iznova radi. Sada, dok čekamo novi, hajde da izložimo ideje šta bi bilo lepo videti na njemu i kako organizovati informacije.

Sigurna sam da će mnogo mojih predloga ovde naići na neodobravanje nadležnih instanci, makar u vidu samo nezvaničnih komentara koje će međusobno prenositi, ali, dokle god pišem za sebe, mogu da predložim šta bi se pratiocima kluba svidelo i, na duže staze, učinilo da zvanični sajt postane mesto na koje će ljudi redovno dolaziti umesto dosadašnje prakse. Pa, na kraju krajeva, svi sajtovi koje smo mi pokrenuli nastali su upravo zbog nezadovoljstva radom zvaničnog, i stalno radimo na njima, menjamo ih, usavršavamo. Pa, hajde da počnemo.

Mejling lista

To vam je sad najbolji način da dođete do publike. I postoji mnogo načina da tekstovi stignu do publike: onog trenutka kad se tekst objavi, ili kao nedeljni pregled; da stižu celi tekstovi, ili samo opis (koji je bitan za optimizaciju sajta za pretraživače), ili uvodnih nekoliko rečenica; da naslov teksta bude hiperlink, ili da na početku mejla idu samo linkovi a ispod njih isečci ili čitavi tekstovi, itd. Načina je mnogo. Treba znati šta publika želi, oslušnuti šta se priča, kakve su im potrebe, i raditi u skladu s tim.

Da, ima mnogo onih koji ne koriste mejl, i koji na net svraćaju preko telefona, ali isto tako ima i ljudi koji ne znaju da koriste obeleživače, i kojima će možda biti zamorno da svaki put kad požele informaciju guglaju sajt kluba; pa zašto im onda ne omogućiti da do novih informacija dođu onog trenutka kada nešto objavite na sajtu? Uradite to. Cenićemo.

(Naravno, ako će sajt biti statičan poput starog i objavljivati nove informacije jednom u 2 meseca, onda zaboravite sve ove predloge.)

Stare ekipe

Govorim u svoje ime – bila bih oduševljena da na sajtu Metaloplastike mogu da pročitam spiskove igrača koji su igrali u klubu, od dana osnivanja do današnjeg dana. Pritom, ne mora to biti spisak sa 579856 igrača odjednom. Možete ga dopunjavati: jednom nedeljno tekst o ekipi koja je igrala jedne godine, i tako za svaku godinu.

I eto vam već ideje za 50 tekstova. Plus treneri, uprava, prateći timovi, fotografije ekipe…

Istorija kluba

Pod istorijom na mislim na kratak deskriptivni tekst od 500-1000 reči u kome će se sumirati pola veka tradicije i uspeha, već profesionalno napisane feljtone o svakoj igračkoj godini. Sigurna sam da tako nešto postoji u arhivama kluba. A i ako ne postoji, trebalo bi da klub renomea kakav ima Metaloplastika tako nešto pruži publici.

Takođe, eto ideje za još 50 tekstova: jedan dan nedeljno jedan tekst o jednoj igračkoj godini.

Turniri i pehari

Evo sjajne prilike da se ispišu fenomenalni tekstovi o turnirima – i medaljama osvojenim na istim – na kojima je Metaloplastika učestvovala od osnivanja do današnjih dana, kao i o onima koje je organizovao sam klub, ako je takvih ikad bilo.

Prošle godine gledali smo trijagonal s Rumunima i Zagrebom. Ispisati tekst od 1000 reči o takvom događaju nije puno posla, a znači puno.

Ili, imali smo i završni turnir Kupa Srbije koji smo takođe organizovali u junu ove godine.

U prostorijama kluba nalaze se mnogi pehari Metaloplastike. Javnost, bar ova mlađa, pojma nema ništa o njima, niti ima priliku da ih ikad vidi. Kome služe ako su zatvoreni u klubu i niko i ne zna za njih? Zašto ih ne uslikati i obnarodovati njihov značaj i način kako su stigli u Šabac kroz tekstove koji bi slavili uspehe našeg rukometa?

Isečci iz novina

Što da ne, i skenirani isečci iz novina – pa kakva bi tek poslastica bila doći do stranih novina koje su pisale o Metaloplastici osamdesetih godina, pa o šabačkim olimpijcima, o Olimpijskim igrama na kojima su stub reprezentacije Jugoslavije činili igrači iz Šapca.

Tu bi se moglo naći mesta i za sve filmove dosad snimljene o Metaloplastici. Za prijeme. Za izložbe, od kojih smo jednu imali prilike da vidimo prošle godine, pre čuvene proslave.

Ideja je milion! Bar ih mi imamo toliko. Samo treba početi.

Fotografije

Da, želimo fotografije. Ali, da to bude organizovano ljudski i da se može pretraživati. Po igračkim godinama, po protivnicima, po imenima igrača na fotografijama… Da bude interaktivno, da klik na sliku ne otvori samo tu fotografiju i zakuca je na stranicu, pa niti da se vratiš na tekst niti da se snađeš dalje. Sve se to da urediti, i može vrlo lepo da izgleda.

Svaku utakmicu neko je fotografisao. Hajde da te fotografije skupimo na jednom mestu.

Pa onda mogućnost da se označavanjem fotografija na Fejsu, Tviteru, Instagramu, i ko zna kojim sve društvenim mrežama, na zvaničnom sajtu pojavi dovod tih fotografija. Znate ono, neko postavi na fejs sliku s utakmice i označi je jednom zvaničnom oznakom (da ne kažem, heštegom, tarabom!), koju bi klub odabrao i dobro izreklamirao (mislim da to već rade na svim grafikama: #RKMP), a onaj ko u tom trenutku gleda interaktivnu aplikaciju na sajtu takođe vidi tu fotografiju jer to omogućava dovod fotografija – da se sve sinhronizuje.

Znam, jeste puno posla. Ali, zato sajtove uređuju profesionalci, oni koji su adekvatno plaćeni za vrstu posla koju obavljaju.

Linkovi

S obzirom na to da je rukometni klub Metaloplastika iz Šapca za sada jedini klub u našoj zemlji čiji su se navijači pokrenuli i napravili ovaj sajt i društvenu mrežu MPlastičari, kao i profile navijača na mnogim društvenim mrežama (Fejzbuk, Tviter, Jutjub, Gugl+), bilo bi vrlo lepo od kluba da nam oda bar malo zasluga za sav dosadašnji rad i trud koji smo uložili u sve to, pa da se linkovi ka upravo ovim portalima nađu negde sa strane. Onako, mali, majušni, ali da ipak budu tu. Svakako nam svima može biti bolje ako budemo sarađivali.

Ovo su samo neke od ideja o kojima razmišljamo već duže vreme. Mnoge od njih bismo ostvarili sami – da imamo kako, da imamo sredstava, da imamo ljudi, i podataka. A nemamo, jer nemamo kako da dođemo do njih.

Iznetih nekoliko predloga načini su da se publici ponudi sajt koji će biti i više od običnog sajta – pravi trezor korisnih informacija. Istina je da zahteva mnogo rada, i profesionalnog dizajnera, i grafičara i programera i fotografa i novinara i prevodioca i blogera, i mnogo skeniranja starih fotografija, i mnogo raspitivanja, guglanja, kopanja po netu, komunikacije sa stranim novinama, prevođenja s mnoštva jezika na srpski, ali, ako ćete reći da sve to nije potrebno, zašto onda imati sajt? Kome ga pravite ako ne publici? Kome, ako ne navijačima? Zašto, ako ne da biste slavili pola veka tradicije, uspeha, znoja, suza, rada, treninga, povreda, sreće, pehara, turnira, dresova, patika, lepka, lopti, ljubavi, golova, prijateljstava, putovanja, života?

Zašto, ako ne da bismo slavili RUKOMET, ŠABAC, METALOPLASTIKU?

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s